Czechtrams.wz.cz - Stránky o tramvajích
Tatra RT6N2
Motorový nízkopodlažní vůz Tatra RT6N2 je jednosměrný vůz, který vznikl rekonstrukcí tramvajového vozu typu Tatra RT6N1
Protože tramvaje RT6N1 nebyly kvůli četným závadám nikdy schváleny Drážním úřadem (pouze v Poznani),
musely od přelomu století zůstat všechny vozy tohoto typu ve vozovnách. Dopravní
podnik hlavního města Prahy se po několika letech rozhodl provést zásadní modernizaci,
jejímž jediným cílem mělo být zprovoznění pražských tramvají RT6N1. Rekonstrukce
prvního vozu proběhla v šumperské firmě Pars nova v letech 2004 a 2005. Po dodání
modernizovaného vozu do Prahy začaly zkušební jízdy. Během nich se ale opět
začaly vyskytovat různé problémy. V současné době je jediný vůz RT6N2 odstaven
a nepředpokládá se, že by někdy mohl jezdit s cestujícími v pravidelném
provozu. Z odstavených pražských vozů RT6N1 se vyndávají některé součástky,
které se zkouší na voze RT6N2. Hovořilo se o odkoupení všech pražských
„ertéšestek“ do Brna nebo Poznaně, tato města ale ztratila zájem.
Velké problémy měly původní tramvaje RT6N1 s brzdami středního podvozku. Ty byly
proto při modernizaci vyměněny. Rovněž byly repasovány oba krajní podvozky.
Původní elektrická výzbroj byla nahrazena novou typu TV Progress. Došlo také k
různým úpravám vozové skříně, které byly vyvolány zkušenostmi z dřívějšího
provozu. Pražský dopravní podnik vznesl rovněž několik specifických požadavků,
které přímo nesouvisely se zprovozněním vozů RT6N. Jednalo se např. o přemístění
polopantografu ze středu vozu nad první podvozek, úpravu ovládacího pultu
řidiče, výměnu informačního systému pro cestující apod.
Základní technické údaje by ale měly být stejné, nebo velmi podobné jako u tramvaje Tatra RT6N1.
Rekonstrukce probíhala v letech 2004 - 2005. Celkem byl rekonstruován jeden
pražský vůz, který je v dnešní době opět odstaven. Údajně mu vyhořely motory.
Další fotografie | ||
---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
Technické údaje | ||
---|---|---|
![]() |
Délka přes spřáhla: | 27 600 mm |
![]() |
Délka vozové skříně: | 27 280 mm |
![]() |
Šířka vozové skříně: | 2 440 mm |
![]() |
Výška vozové skříně: | 3 200 mm |
![]() |
Počet náprav: | 6 |
![]() |
Vzdálenost otočných čepů: | 9 230 mm |
![]() |
Rozvor náprav: | 1900 / 1800 mm |
![]() |
Průměr kol: | 700 / 660 mm |
![]() |
Hmotnost: | 32 500 kg |
![]() |
Počet míst k sezení: | 46 |
![]() |
Počet míst k stání: | 158 |
![]() |
Maximální obsaditelnost: | 204 |
![]() |
Hodinový výkon motoru: | 4 x 102,5 kW |