Czechtrams.wz.cz - Stránky o tramvajích
Tatra T3AS
Tatra T3AS je typ tramvaje, který vznikl modernizací československé tramvaje Tatra T3.
V letech 2000 a 2001 proběhla jedna z mnoha modernizací tramvaje T3.
Bratislavský vůz evidenční číslo 7707 vyrobený roku 1976 byl v šumperské
společnosti Pars nova rekonstruován na typ T3AS. Přitom byl přečíslován na
ev. č. 7303. V dalších modernizacích na tento typ se již nepokračuje.
Přestavba vozu je svým pojetím velmi blízká bratislavským modernizovaným vozům Tatra T3S.
Vozová skříň byla kompletně opravena, rekonstruován byl interiér i
stanoviště řidiče. Tramvaj obdržela nový polopantograf, čtyřdílné skládací dveře
byly vyměněny za dvoukřídlé výklopné, byla dosazena nová čela dle návrhu Ing.
arch. Patrika Kotase. Největším rozdílem oproti tramvajím T3S je asynchronní
elektrická výzbroj z Elektrotechnického výzkumného a projektového ústavu (EVPÚ)
Nová Dubnica (podobně jako Tatra T3Mod).
Rozhodnutí o instalaci této nové výzbroje však bylo poměrně kontroverzním krokem.
Dlouhodobé problémy s výzbrojí
neumožňovaly provoz s cestujícími. Do pravidelného provozu byla tramvaj zařazena
po dlouhých zkušebních jízdách až na podzim roku 2004 (tedy 3,5 roku po ukončení
modernizace).
Rekonstrukce probíhala v letech 2000 - 2001. Modernizován byl celkem jeden bratislavský vůz s ev. č. 7303. Typové označení T3AS znamená vůz typu T3 s vzdáleností otočných čepů 6,7 metru, zároveň se jedná o jednosměrný vůz ve verzi pro Slovensko.
Technické údaje | ||
---|---|---|
![]() |
Délka přes spřáhla: | ? mm |
![]() |
Délka vozové skříně: | ? mm |
![]() |
Šířka vozové skříně: | ? mm |
![]() |
Výška vozové skříně: | ? mm |
![]() |
Počet náprav: | 4 |
![]() |
Vzdálenost otočných čepů: | 6 700 mm |
![]() |
Rozvor náprav: | ? mm |
![]() |
Průměr kol: | ? mm |
![]() |
Hmotnost: | ? kg |
![]() |
Počet míst k sezení: | ? |
![]() |
Počet míst k stání: | ? |
![]() |
Maximální obsaditelnost: | ? |
![]() |
Hodinový výkon motoru: | ? kW |